Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı
Mehmet İşler, Türkiye'nin, geçen yıla göre erken rezervasyonlarda yüzde 15
talep artışı gördükleri Çin'den 10 milyon turisti ağırlayabilecek potansiyelinin
bulunduğunu söyledi.
İşler, AA muhabirine, turizmde başarılı bir yıl geçiren
Türkiye'nin, erken rezervasyonlara göre 2024'te de büyümesini sürdüreceğinin
görüldüğünü ifade etti.
Türkiye'nin tanıtımda atak davrandığını, erken rezervasyon
kampanyalarının daha erken başlamasının turizmcinin elini güçlendirdiğini
belirten İşler, son rakamlara göre Almanya pazarının önde gittiğini, İngiltere
pazarının önemli gelişme gösterdiğini, Hollanda, Fransa ve Polonya pazarlarının
da hareketli olduğunu anlattı.
Çin'den yapılan erken rezervasyonlarda da geçen yıla göre
yüzde 15 artış gözlendiğini aktaran İşler, şöyle konuştu:
"Pandemiden önce, 2019'da kadar Türkiye'ye yaklaşık 500
bin Çinli turist geldi. Daha sonra hem pandemiyle hem de Çin hükümetinin Çinli
turistlerin yurt dışına çıkışlarını bazı ülkelerde yasaklayan kararlarıyla
azaldı. Fakat geçtiğimiz günlerde Çin hükümeti bu kararını kaldırdı. Türkiye
burada yeni bir ana pazar oluşturabilir. Eğer Almanya'nın 6 milyon civarı bir
pazar olduğunu, Rusya'nın ona yakın, İngiltere'nin de 2,5-3 milyon civarında
bir pazar olduğunu düşünürsek Türk turizmi, Çin pazarından 10 milyon turist
alabilir. Türkiye'nin mevcut turist sayısının yüzde 20'sini sadece Çin
pazarından elde etme şansı var. 10 milyon turist sayısı kimseye çok gelmesin.
1,5 milyara yakın olan bir nüfusta bugün 10 milyon bir turist payı almak
yakalanmayacak bir hedef değildir."
"Kültür ve gastronomi turizmi öne çıkıyor"
Çinlilerin kum, deniz, güneş yerine Türkiye'nin de
geliştirmek istediği kültür ve gastronomi turizmi alanlarına ilgi gösterdiğine
dikkat çeken İşler, bu ülkeden gelenlerin özellikle İstanbul, Kapadokya, Efes,
Pamukkale, Bergama, Sart ve Antalya'yı ziyaret etmeyi sevdiğine işaret etti.
Türk turizminin bir iki ana pazarda kalmayıp pazar
çeşitliliğini arttırabilecek kabiliyete sahip olduğunu, Türkiye Turizm Tanıtım
ve Geliştirme Ajansının (TGA) tanıtım ve pazarlama noktasında büyük role sahip
olduğunu dile getiren İşler, şöyle devam etti:
"Çin pazarının asıl istemiş olduğu ürünlere yönelerek,
iyi servis eder, paketlenmiş güzel ürünlerimizi sunarsak Türkiye turizmi dev
bir adım atar. Burada da özellikle TGA'ya çok büyük görev düşüyor. Avrupa'da
yapılan tanıtım ataklarının Çin pazarında da uygulanması gerekiyor. Stratejik
bir planlamayla Türkiye'ye önümüzdeki 5 yıl içinde Çin'den 10 milyon turistin
gelmesi işten bile değil."
Çinlilerin yüksek sezon olan yaz ayları dışındaki ayları
tercih ettiğine de değinen İşler, bunun da turizmin 12 aya yayılması hedefi
açısından değerli olduğunu sözlerine ekledi.
Çinli turist sayısı hızla yükseliyor
Küresel turizm sektöründe yüksek büyüme potansiyelini
barındıran ülkeler arasında dikkati çeken Çin'den gelen turist sayısı,
Türkiye'nin yürüttüğü tanıtım kampanyalarıyla 2002'deki 28 bin seviyelerinden
2019'da 426 bine kadar ulaştı.
Kovid-19 sürecinde bu ülkede uygulanan seyahat
sınırlamalarının etkisiyle rakamların 2021'de 26 bin seviyesine gerilediği Çin
pazarı, 2022'de 89 bin 515'e ulaştı. Bu yıl grup seyahatlerindeki kısıtlamanın
kaldırılmasıyla hızla yükselen Çinli turist sayısı, Ocak-Ekim döneminde 198 bin
807'ye ulaştı.