X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
MENÜ

TURİZMDE YUNAN OYUNU SAHNEDE

Türk turizminin lokomotif bölgesi Ege’den sezon öncesi tehlike çanları çalıyor. Yunanistan’ın aleyhte kampanyaları turizmcilerin gözünü korkutmaya başladı.

'KAYIP SEZON UYARISI'

SALGININ da etkisi ile özellikle Ege ve Akdeniz'de hakimiyeti ele geçirmeye çalışan Yunan adaları Türkiye'nin ucuz fiyat avantajı karşısında aşılamadaki başarısı ile durumu lehine çevirmiş durumda. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, doğru hamlelerle Türkiye'nin turizmde yeniden öne geçebileceğini kaydetti. İşler, aşılama yolunda gitmediği takdirde "Kayıp sezon" uyarısı yaptı.

'DOĞRU PAZARLAMA'

TÜRKİYE ile Ege'nin turizm fotoğrafını çeken İşler şunları kaydetti: "Yunan adaları tertemiz, aşılanmış şekilde gelirseniz izole alanda sağlıklı tatil imkanı yakalarsınız' dediler. Bu doğru bir pazarlama tekniği. Türk Lirası'nın döviz karşısında güç kaybetmesi de bizim avantajımız. Yunanistan'da kahveyi 1 Euro'ya içen turist, ülkemize geldiğinde 11 liraya 11 kahve içebilecek."

Sektörde kritik aşılama çağrısı

Ege turizmi Yunan adaları karşısında güç kaybediyor. Avrupa Birliği çapındaki baskılar ve Yunanistan’ın agresif kampanyaları turizmcileri endişelendirdi.

Türkiye aşılama hızı konusunda diğer ülkelere göre geri kalınca turizmde Yunanistan'a gün doğdu. Bu yıl salgının da etkisi ile özellikle Ege ve Akdeniz'de hakimiyeti ele geçirmeye çalışan Yunan adaları Türkiye'nin ucuz fiyat avantajı karşısında aşılamadaki başarısı ile durumu lehine çevirmiş durumda. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, henüz hiçbir şey için geç kalınmadığını, aşılamada gereken kriterler sağlandığı takdirde Türkiye'nin turizmde yeniden öne geçebileceğini kaydetti. ETİK Başkanı İşler, aşılamada işler yolunda gitmediği takdirde ise karamsar bir tablo çizdi ve "Kayıp sezon" uyarısında bulundu.

ADALAR AŞILANDI

Yaklaşan sezon öncesi Avrupa'da yaşanan hareketlilik ve Türkiye ile Ege'nin durumu konusunda önemli değerlendirmeler yapan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkan Yardımcısı Mehmet İşler şunları kaydetti: "Avrupa Birliği'ne dahil olan Yunanistan adalarında aşılamalarını bitirdi. Aşılamaları bittiğinden ve Avrupa Birliği'ne dahil olmasının da etkisi ile turizm için bunu kullanıyor. Avrupa Birliği (AB) ülkelerinin kendi aralarında turizm hareketleri olsun, vatandaşları da dış ülkelere giderek riske girmesin diye bir tavrı var. Pandeminin yayılmaması için tedbir alıyorlar. AB önce kendi içerisinde aşılama oranlarını yükseltiyor ve dayanışma sağlıyorlar. Yunanistan da bu avantajın kullanarak kendi ada halkını ve turizm sektörü çalışanlarını aşıladı. Haliyle bunu tamamlayınca da Yunan adaları tertemiz, herkese aşı vuruldu, siz de aşılanmış şekilde gelirseniz izole bir alanda sağlıklı şekilde tatil yapma imkanı yakalarsınız dediler. Bu doğru bir pazarlama tekniği. Yunanistan bu avantajı kullanıp sadece Türkiye'den değil İspanya'dan da pazar payı kapmaya çalışacak. İspanya'daki aşılama oranı da Yunanistan kadar değil. İspanya'da kıyılar Yunan adaları gibi izole değil, karayla bağlantısı var. Bu şekilde güven algısını da yönetiyorlar. Yani burada sadece bizden değil diğer tüm ülkelerin turistlerini kendilerine çekerek pazar payını almaya çalışıyorlar. Aşılamanın da etkisi ile, Yunanistan turizmde en çok pazar payını bizim elimizden alacak. An itibarı ile biz geriye kalmış değiliz. İngiltere'ye göre Yunanistan da Türkiye de kırmızı listede. Hollanda'da iki ülke de turuncu. Yunanistan aldığı tedbirler ile önümüze geçmiş değil. Aşılamada geçtiler ama listelerdeki renklerde aynı durumdayız. Aşılamayı daha erken yaptıklarından ötürü bizden daha önce seyahat izni çıkacak gibi gözüküyor. Bu bir gerçek. Ama bu üç ay mı olur, 6 ay mı olur bilemiyoruz. Tahminimiz en fazla 15 günlük bir etkisi olur. Geçen sene de böyle yakaladılar. Önce Yunanistan'ı, sonra da bizi açmışlardı." Türkiye'nin ekonomik açından turistler için önemli bir destinasyon olduğuna vurgu yapan ve aşılamada dezavantajlı duruma düşüp ziyaretçi kaybetmemesi gerektiğini belirten İşler, "Yunanistan sadece Avrupa Birliği üyesi olduğundan değil, Alman tur operatörlerinin çoğu tarafından tercih edildiğinden öncelikli. Askeri açından Amerika'nın himayesi altında. Ekonomik açından da Almanya Yunanistan'a hakim. Bundan ötürü Almanya Yunanistan'a ciddi manada turist getiriyor. Almanya elini çektiği takdirde ciddi manada bir ekonomik krizle karşı karşıya kalabilirler. Almanya da Yunanistan'a böyle bir yatırım yaptığından önceliği onlara veriyor ve fark açabilecek bir talepte bulunmak istiyor. Fakat Türk Lirası'nın döviz karşısında güç kaybetmesini de avantaj olarak kullanmak istiyorlar. Ülkesinde ve Yunanistan'da bir kahveyi 1 Euro'ya içen turist, ülkemize geldiğinde 11 liraya 11 kahve içebilecek. Her ne kadar politik açından AB ve Almanya pazarı bu şekilde dizayn etseler de, Avrupa Birliği ülkelerin üyesi vatandaşlar pandemide ekonomik açından zorluk yaşadıklarından ötürü kendi parasının daha değerli olduğu, daha ekonomik tercihler olan ülkeleri tercih etmek isteyecek. Baktığımızda Yunanistan'da ve Türkiye'de güneş aynı, deniz aynı. Ülkemizdeki tesisler daha yeni ve daha kaliteli. Haliyle turist Yunanistan'a gidip neden daha fazla para harcayayım diyor ve Türkiye'ye gitmek istiyor. Bu yıl da böyle olacaktır. Bunun için de aşılama oranlarını artırmamız lazım. Aksi halde haklı sebep doğurur ve turisti bize yönlendirmezler" diye konuştu.



Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!
x
Etik.org.tr 'yi kullanarak çerez kullanımını kabul ediyorsunuz. Detaylı bilgi Çerez Politikamız’da. daha_fazla. Anladım