X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
MENÜ

TURİZMCİLER SEZONDAN BEKLEDİĞİNİ BULAMADI

Turizmde bu yaz istenilen seviyelerin gerisinde kalındığını ifade eden sektör temsilcileri; bekledikleri performansı yakalayamadıklarına dikkat çekerek “Bu rakamlar İzmir’e yakışmıyor” diye konuştu.

TURİST SAYISINDA CİDDİ DÜŞÜŞ VAR

İzmir turizmde bu yıl istenilen seviyeye ulaşamadı. 2024 yılının bitmesine kısa bir süre kala sezon hakkında değerlendirmelerde bulunan sektör temsilcileri durumun pek de iç açıcı olmadığını belirtti. Sektörün olimpiyatlar ve 2024 Avrupa Şampiyonası gibi sebeplerden de kaynaklı olarak 2024 yılında aradığını bulamadığını belirten Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği Başkanı Mehmet İşler, 'Turist sayısında ciddi düşüş var. Rezervasyonlarımız çok yavaşladı. İç pazarla ayakta duran Çeşme, Bodrum, Kuşadası ve Ayvalık bölgeleri bu yıl çok zorluk çekiyor. İzmir şu anda hedefinin yüzde 50'sinde. Bu rakamlar İzmir gibi bir şehre yakışmıyor" dedi.

SIKI POLİTİKALAR OLUŞTURMALIYIZ

Pandeminin ardından yaşanan toparlanma sürecinden sonra 2024 yılında rakamların tekrardan geriye gittiğini ifade eden SKAL İzmir Kulübü Başkanı Güner Güney, ''2023'e atak yaparak başladık ama 2024 yılında İzmir'de bulunan şehir otelleri açısından beklediğimiz performansı yakalayamadık. Yıl sonuna kadar 2 milyon ziyaretçi sayısı aşılır ancak bu yeterli mi? Bence kesinlikle hayır. İzmir SKAL olarak 3 milyon turist hedefimiz var. Bu rakamları yakalayana kadar çalışmalarımızı sürdüreceğiz. İzmir bu hedefi gerçekten hak ediyor. Belediyelerimizle, valiliklerimizle ve ticaret odalarımızla daha sık görüşüp sağlam ve sıkı politikalar oluşturmak zorundayız. Bunu yaptığımız zaman 2 yıl içerisinde koyduğumuz hedefe ulaşabiliriz" ifadelerini kullandı.

İzmir turizminde acı tablo: Bu rakamlar İzmir'e yakışmıyor

İzmir'in 2024 yılı turizm sezonunu değerlendiren sektör temsilcileri, deniz turizminden inanç turizmine kadar sektörde mevcut durumun kritik seviyede olduğunu belirterek çözümü konusunda yerel ve merkezi yönetimlere çağrıda bulundu

Turizm sektörü Türkiye ekonomisine ciddi katkı sağlayan sektörlerin başında yer alıyor. Sektörün döviz kazandırma ve cari açığı kapatmadaki rolünün yanı sıra, istihdama da doğrudan etkisi bulunuyor. İzmir'de Türkiye'nin deniz, inanç ve sağlık turizmi denildiği zaman akıllara gelen öncü şehirlerinden biri fakat bu konudaki potansiyelini tam olarak yakalayamamış durumda. Geçtiğimiz yıl Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından açıklanan verilere baktığımızda İzmir'i 2023 yılı Ocak- Aralık döneminde hava ve deniz yoluyla toplam 1 milyon 491 bin 803 yabancı ziyaret etti.

BEKLENTİYİ KARŞILAMADI

2024'ün ilk 7 ayında ise 913 bin 699 yabancı ziyaretçiyi ağırlayan İzmir son 3 yılın en yüksek ziyaretçi sayısına ulaştı. Yapılan sektör toplantılarda İzmir'in 5 milyon turist sayısına ulaşılması hedeflense de bu rakamlara şimdiye kadar ne yazık ki ulaşılamadı. 2024 yılının bitmesine kısa bir süre kala sezon hakkında değerlendirmelerde bulunan sektör temsilcileri durumun pek de iç açıcı olmadığını belirtti. Yıl sonuna kadar İzmir’e gelen turist sayısının 2 milyonu geçmesini beklediklerini fakat bu rakamların İzmir için yetersiz olduğunu belirten Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, "Göbeklitepe'yi bile bir yılda 1 milyon 800 bin civarında turist ziyaret ediyor. Turizm cenneti diye bilinen İzmir ise bugün 2 milyonu geçebiliyorsa başarılı gösteriliyor. İzmir'in turizmde bu kadar fakir kalması büyük bir kayıp ve ayıptır" dedi. İzmir'in elinde bulundurduğu değerlere rağmen turizm potansiyelinin çok geride kaldığım vurgulayan İşler, "İzmir bugüne kadar turist konusunda 2 milyon ile 2 buçuk milyon bandından gidip geldi. Bu rakamları hiç geçemedi. Bu konuda da şimdiye kadar turizmde stratejik olarak kalkınma planı yapılmadı. Kaç tane belediye başkanı değişirse değişsin İzmir bu rakamları geçemiyor. Yapılması gereken tek şey var, İzmir'in biran önce sektörle, yerel ve merkezi yönetimle ortak çalışmalar yapıp İzmir'in tanıtımına katkı verecek orta ve uzun vadeli stratejik planların yapılması lazım. Biz bu sene itibariyle en kötü şartlarda yıl sonuna kadar 2 buçuk milyonu görürüz. Fakat bugün sadece Göbeklitepe'ye gelen ziyaretçi sayısı 1 milyon 800 bin. Turizm cenneti diye gözüken İzmir maalesef bugün 2 milyonu geçebiliyorsa başarılıyım diyor. Oysa İzmir en az 5 milyon turist almalı. İzmir şu anda hedefinin yüzde 50'sinde. Bu rakamlar İzmir gibi bir şehre yakışmıyor. İzmir büyük kıymet ve değerle sahip bir şehir. İzmir'in turizm açısında ciddi zenginlikleri barındırırken turizmden bu kadar fakir kalması büyük bir kayıp ve ayıptır" dedi. Turizm sektörünün olimpiyatlar ve Avrupa şampiyonası gibi sebeplerden de kaynaklı olarak 2024 yılında da aradığını bulamadığını belirten İşler, "Bu organizasyonlar hem gelecek olan turisti hem de esnafın gelememesine sebep oldu. Dolayısıyla Temmuz ve ağustos aylan kayıp yılı oldu. Öte yandan, iç pazar çok daraldı. İç pazarda alım gücü düştüğü için insanlar temel ihtiyaçlarını gidermek adına tatil, eğlence gibi aktivitelerden feragat ettiler. Okulların açılmasına kısa bir süre kala vatandaşın masraftan da çok arttı. Müthiş bir enflasyonist ortam var ama karşılığında kur artmıyor. Turizmci kurdan da kazanmıyor. Döviz artmadığı gibi piyasadaki fırsatçılık ve haksız kazanç durdurulamıyor. Saha düzgün bir şekilde denetlenemiyor. Turizm sektörü tam bir kaotik ortam içinde. Turist sayısında da çok ciddi düşüş var. Rezervasyonlarımız çok yavaşladı. İç pazarla ayakta duran Çeşme, Bodrum, Kuşadası ve Ayvalık bölgeleri bu yıl çok zorluk çekiyor. Şu anda turizmci açığını kapatmak için banka kredilerine bulaşmamak adına oda fiyatlarını erken rezervasyon fiyatlarının altında vermek zorunda kalıyor" diye konuştu. Pandemiden sonra girilen toparlanma sürecinden sonra 2024 yılında rakamların tekrardan geriye gittiğini ifade eden SKAL İzmir Kulübü Başkanı Güner Güney, "2023 'e atak yaparak başladık ama 2024 İzmir'de bulunan şehir otelleri açısından beklediğimiz performansı yakalayamadık. Yıl sonuna kadar 2 milyon ziyaretçi sayısı aşılır ancak bu yeterli mi? Bence kesinlikle hayır. İzmir SKAL olarak 5 milyon turist hedefimiz var. Bu rakamları yakalayana kadar çalışmalarımızı sürdüreceğiz. İzmir bu hedefi gerçekten hak ediyor. Hedefimize ulaşmak için stratejilerimizi ve projelerimizi bu konu çapında biraz değiştirmemiz gerektiğini düşünüyorum. Belediyelerimizle, valiliklerimizle ve ticaret odalarımızla daha sık görüşüp sağlam ve sıkı politikalar oluşturmak zorundayız. Bunu yaptığımız zaman 2 yıl içerisinde koyduğumuz hedefe ulaşabiliriz" ifadelerini kullandı, inanç turizminde tanıtım eksikliğinin yanı sıra Türkiye'nin sınır bölgelerinde yaşanan savaşların sektörü ciddi anlamda etkilediğine dikkat çeken İzmir Turist Rehberleri Odası Başkanı Macit Şaşzade, 'Türkiye güvenilir bir ülke diyoruz ama etrafımız karıştığı zaman etkileniyoruz. Bu sene İsrail İran savaştı çıktı çıkacak diye çok fazla rezervasyonumuz iptal edildi. Ayrıca uzak ülkelerden gelen turistler haritaya baktığı zaman Türkiye İsrail'in hemen yanında deyip tedirgin oluyor. Beni arayan bazı müşterilerim 'İsrail'deki bombardımandan siz etkileniyor musunuz?' diye sordu. Coğrafyayı anlamakta büyük bir sıkıntı var. Onun için bu sene Ocak - Haziran ayları arasında inanç turizmi açısından biraz olsun iyi geçtiğini söyleyebilirim ama ikinci dönem dediğimiz Haziran - Aralık aylan arasının çok iyi geçmedi. Çünkü Türkiye'ye gelen turistler Türkiye - İsrail, Türkiye - Mısır ve Türkiye - Yunanistan yapıyor. Arna ağırlıklı olarak İsrail'e geçiyor. Biz rezervasyonla çalıştığımız için önümüzü görebiliyoruz. Maalesef ki şu anda yıl sonuna kadar rezervasyonlarımız bomboş" sözlerine yer v erdi. İnan turizminde tanıtanların eksikliğine dikkat çekerek hükümet yetkililerine çağrıda bulunan Şaşzade, "İzmir'de inanç turizmi açısından çok önemli yerler var fakat tanıtım olarak resmi kurumlar tarafından çok fazla desteklendiğini söyleyemem. Daha çok özel kurumlar ve Sivil Toplum Kuruluşları (STK) tarafından çalışmalar mevcut Hükümet tarafından inanç turizmine yönelik çalışmalar yapılacağı söyleniyor ama sadece söylemde kalıyor. B iz bu konuda İzmir'de çok ciddi çalışmalar yürütüyoruz. Eğitim seminerleri düzenliyoruz. İnanç turizmi bildiğimiz kültürel turizme göre çok daha istikrarlı ve süreci çok daha iyi yönetilen bir yol. İnan turizmi müşterisi en sadık müşteridir ve turistler ciddi bir maddi getiri sağlıyor. Çünkü inanç turizmine gelen insanlar belli bir amaçla gelir. O yüzden bu çok kıymetli bir sektör ve hükümet politikası olarak bu sektörün üzerine çok daha fazla eğilmemiz gerektiğini düşünüyorum" dedi. 



Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!
x
Etik.org.tr 'yi kullanarak çerez kullanımını kabul ediyorsunuz. Detaylı bilgi Çerez Politikamız’da. daha_fazla. Anladım