Turizm sektörü her şeye rağmen 2021’den umutlu!
Turizm sektörünün 2021 yılının analiz edildiği Ege Ekonomik Forumunda konuşan uzmanlar özellikle Ege turizminin Haziran 2021 'de büyük bir hareketlilik yaşayacağını öngördüler.
Ege Ekonomiyi Geliştirme Vakfı ve Özgendi Grup iş birliği ile gerçekleştirilen Ege Ekonomik Forum 2020 konferansında turizm başlıklı yapılan oturumda, "Turizmin E-hali: Tüm Operasyonel ve Pazarlama Süreçlerinde, Küresel Etkileşimi Sağlamak İçin Dijitalleşmenin Sağladığı Olanaklar Nelerdir?", "Turizmin Dijitalleşmesi ile, Destinasyon Yönetim Sistemleri Nasıl Bir Gelişim Gösterecek?", "Turizmin İtici Gücü: Gastronomi" gibi konular ele alındı.
Konferansta konuşan TARKEM Genel Müdürü Sergenç İneler, turizmde inovasyonu yakalayanların fark yaratacağını söyledi. İneler "Bugün inovasyona bakıldığında turizmde oturduğunuz yerden uçak bileti almak ya da otel rezervasyonu yapmanın yanı sıra, oradaki müzeleri gösteren, deneyim alanlarını yaşatan ve tüm bunları entegre olarak bize sunan bir turizmden bahsediyoruz. Temel strateji olarak, kitleleri hareket ettirmekten ziyade, bireylere ulaşan, sonrasında burada ortak duyguya, harekete, hikâyeye sahip olan, kitleleri harekete geçiren ve bununla birlikte de rekabete uyum gösteren bir dayanışmadan bahsediyoruz" dedi.
2021’E HAZIRLIK BAŞLADI
Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Üyesi ve Four Points bv Sheraton İzmir Müdürü olan Bülent Süzer, "Aşılarla ilgili yapılan açıklamalar, sektör İzmir'in nitelikli turizmini açığa çıkaran, turizm gelirinin yüksek olduğu alanlarda alternatif turizm imkanı sunan ve şehrin nitelikli bir turizm merkezi olması önerisini getiren İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, "Yeni dönemde turizm yeniden tanımlanıyor. Yeni algı; daha nitelikli, daha butik, daha fazla para harcanan, daha fazla keşfe dayalı yaklaşımları içeriyor. Biz de bunu amaç edinen bir strateji oluşturduk. Öncelik, yeni trend ve deneyim üzerine bütünsel bir strateji ile İzmir'in değerlerini anlatmaya başlamak olacak. Sağlıklı destinasyon vurgusu mutlaka yapılacaktır" ifadelerini kullandı. paydaşlarımızla sürekli temaslarımız neticesinde şunu söyleyebiliyoruz: Haziran 2021 itibariyle küresel hareketlenme tekrar başlayacak, seyahatler sıklaşacak. Diğer yandan da herkesin 2021 yılı için hazırlık yaptığını, 2021'i değerlendirmek için planlar yaptığını öngörebiliyoruz. Peki, bizim Türkiye olarak elimizdeki değeri işlemek, 2021 yılına dair hedefler koymak, hedef kitlemizi belirlemek için kimlerin adım atması gerekiyor? Bu konuda Türkiye Turizm Ajansı'nın biçilmiş kaftan olduğunu düşünüyorum" diye konuştu.