X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
MENÜ

Turizmde Hareketlilik Haziran’da Başlayacak!

ETİK Yönetim Kurulu Üyesi Bülent Süzer, "Haziran 2021 itibariyle küresel hareketlenme tekrar başlayacak, seyahatler sıklaşacak. Diğer yandan da herkesin 2021 yılı için hazırlık yaptığını, 2021’i değerlendirmek için planlar yaptığını öngörebiliyoruz" dedi.

EGE Ekonomiyi Geliştirme Vakfı ve Özgencil Grup işbirliği ile bu yıl 4'üncüsü gerçekleştirilen Ege Ekonomik Forum 2020 konferansının dördüncü gününde 'Turizm Sektöründe Türkiye'nin 2020 Sonrası Planları Ne Olmalı' başlıklı oturumun gerçekleştirildi. Açılışta konuşan TARKEM Genel Müdürü Sergenç İneler, dünyada 2020 ve sonrası yeni turizm trendlerinin; standart, inovasyon ve dayanışma temel kavramlarına dayandığını belirterek, yeni dönem turizm anlayışındaki değişiklikleri detaylandırdı.

Gastronomide milyar dolarlık pasta

Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Başkanı Ramazan Bingöl, Türk mutfağı ile gastronomi avantajının Türkiye'de hala en iyi şekilde değerlendirilmediğini, doğru adımlar global gastronomi turizmi pastasından Türkiye'nin milyar dolarlık dilimler almasının mümkün olacağının altını çizdi. Bingöl, şöyle devam etti: ''Türk mutfağı dünyanın en iyilerinden, burada bir avantajımız var. Ancak ne acıdır ki bunun değeri ve önemini bir türü anlayamadık ve -daha doğrusu, anlatamadık. Turizm için o kadar önemli ki Türk mutfağı, gastronomi turizmiyle ilgili artık dünyada milyar dolarlık işlem hacmi var. Buradaki payımız çok zayıf. Sadece gastronomiden milyar dolarlık bir pasta alabiliriz." Kanal Yönetimi ve Online Acente Yaklaşımı Tüm Dünyada Yerleşti Otelz.com Kurucu Ortağı ve CRO & TÜRSAB Rota Yönetim Kurulu Üyesi Orkun Tekin ise dijitalleşme sürecinin aslında yıllardır turizme dokunduğunu belirtirken, dijitalleşmenin ağırlık olarak müşteriyi kazanma, müşteri arama ya da tercih edilme açısından müşteriye ulaşma yaklaşımıyla başladığını söyledi. Bugün oteller açısından iç süreçlerin dijitalleşmeye başladığını, kanal yönetimi ile online seyahat acenteleri mantığının tüm dünyada oturduğunun altını çizen Tekin, bazı adımların hayata geçirilmesinde devletin rol almasının önemli olduğunu vurguladı. Tüketimin de dijitalleştiği bir dönemde olduğumuzu söyleyen Tekin, sözlerine şöyle devam etti: "Tüketimin dijitalleşmesi nedir? Eskiden fikriniz olmayan bir bölgeyle ilgili, bu konularda uzmanlaşan yerlerden çevrimdışı ortamlarda bilgi alınırdı. Bugün arama motoru ile insanların istediği bilgiye ulaşması -baştan sona kadar okuması, ortalama 47 saniye. Bizim de ikna için çok yüksek bir vaktimiz yok; kısa, öz, ikna edici bir tanıtım çalışmalarından başlayan bu süreç; daha sonra dikey olarak deneyim dediğimiz -artık destinasyon artı deneyime döndü, platformları doğru kurgulanmak ya da bu platformlarda var olma yaklaşımı ile ilerlemeli." Son olarak söz alan Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Yönetim Kurulu Üyesi ve Four Points by Sheraton İzmir Müdürü olan Bülent Süzer, beklentilerin 2021 Haziran ayı itibariyle turizm sektöründe tekrar hareketlenmesi ve seyahat trafiğini artması yönünde olduğunu paylaştı. Süzer, sözlerini şöyle sürdürdü:

Turizm Ajansı biçilmiş kaftan

 "Aşılarla ilgili yapılan açıklamalar, sektör paydaşlarımızla sürekli temaslarımız neticesinde şunu söyleyebiliyoruz: Haziran 2021 itibariyle küresel hareketlenme tekrar başlayacak, seyahatler sıklaşacak. Diğer yandan da herkesin 2021 yılı için hazırlık yaptığını, 2021'i değerlendirmek için planlar yaptığını öngörebiliyoruz. Peki, bizim Türkiye olarak elimizdeki değeri işlemek, 2021 yılına dair hedefler koymak, hedef kitlemizi belirlemek için kimlerin adım atması gerekiyor? Bu konuda Türkiye Turizm Ajansı'nın biçilmiş kaftan olduğunu düşünüyorum.''



Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!
x
Etik.org.tr 'yi kullanarak çerez kullanımını kabul ediyorsunuz. Detaylı bilgi Çerez Politikamız’da. daha_fazla. Anladım