X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
MENÜ

Turizmin geleceği DİJİTALLEŞMEDE...

Aşılamayla birlikte piyasalarda güven sağlanacağını öngören ETİK Başkanı İşler, Türkiye'ye 30 milyona yakın turist geleceğini iddia etti, dijitalleşme vurgusu yaptı.

Korona virüs (Kovid-19) salgını pek çok sektörde olduğu gibi turizmi de olumsuz etkiledi. Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birlik (ETİK) Başkanı Mehmet İşler, yeni yılın ilk günlerinde sektörün öngörülerini paylaştı. Ocak, şubat ve mart aylarında aşılamayla birlikte piyasalara bir güven geleceğini öngören İşler, "Bu güven ile birlikte erken rezervasyon satışlarının olmayacağını, olsa da çok düşük olacağını öngörüyoruz. Marttan sonra korona virüs aşısı ile eğer ılımlı ve iyi bir ortam olursa erken rezervasyonların marttan sonra başlayacağını düşünüyoruz. Ama aslında bu seneye damgasını son satışların vuracağım, 2020'den daha iyi 2019'dan daha aşağı olacağını düşünüyoruz" ifadelerini kullandı.

Beklentilerini de paylaşan Başkan İşler, "Geçen yılki beklentimize göre yüzde yüz fazla, 2019'a göre yüzde 30 aşağılarda bir doluluk olacağını tahmin ediyoruz. Tahminen 2021'de Türkiye'ye 30 milyona yakın turist geleceğini öngörüyoruz. İzmir'e ise bir milyon kadar turist geleceğini tahmin ediyoruz. Bu artış sonunda açılmayan oteller de faaliyete geçeceği için, dağılım dengeli olacağından dolayı geçen yılın iki katının üstünde bir turist girdisi bekliyoruz. Durum böyle olunca açılan tesisler yüzde 60-70 daha fazla istihdam yaratacak ve daha fazla vergi verilecek. Devlete de kazanç olarak geri dönecektir" dedi.

Henüz kazısı devam eden Efes büyüklüğündeki ikinci antik tiyatro ve İzmir'in bir cazibe merkezi olma ihtimaline yönelik değerlendirmede bulunan İşler, "İzmir'in cazibe merkezi olması için bir antik tiyatro yeterli değil. Çünkü çok güzel bir Efes ve Bergama var. Ancak biz imkanlarından yeterince faydalanamıyoruz. Burada önemli olan İzmir'in markalaşması ve turizm sahnesine çıkması için bir turizm şehrine dönüştürülmesi gerektiği gerçeği. UNESCO Dünya Mirası Listesi'ne giren değerlerimizi listenin içine koyarak bir paket olarak bunu İzmir markasına çeviremediğimiz müddetçe saman alevi gibi küçük başlıklar parlar, bizleri sadece birer değer olarak sevindirir. Ancak İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Tunç Soyer de bir turizmci olduğu için inanıyorum ki bu antik tiyatronun keşfinin ardından tam da bu söylediğimiz İzmir'in turizm markası olması konusunda ciddi alt yapı çalışmaları yapılacaktır. Ben İzmir'in turizm değerlerinin fazlasıyla olduğuna inanıyorum ancak yeterli pay almadığım hepimiz biliyoruz. Turizmde payın artması için başkan Tunç Soyer'in önemli bir akil insan olduğuna inanıyorum" açıklamalarında bulundu.

Dijitalleşmenin gücünü vurgulayan ETİK Başkanı Mehmet İşler, bu konunun turizm için de büyük önem arz ettiğini dile getirdi. Başkan İşler, "19. yüzyıl sanayi, 20 yüzyıl ise teknoloji devrimiydi. 21. yüzyıl dijitalleşme ve sanal dünyanın hakim olduğu, robotik hamlelerin olduğu yeni bir dünya. Bizlerin artık dijitalleşmeyle tüm bilgilerin depolandığı, sermaye olarak kullanıldığı ve kitleleri yönetebilme ve etkileme şansına sahip olduğunuz için 21.yüzyıla damga vuran bu kavram turizme de geçecek. Öyle ki, tesisler temassız aplikasyonlara yönelecek, otele gelmeden evraklarınızı dijital olarak gönderip oda numaranızı bilip sadece anahtarı alıp çıkmak kalacak. Kimseyi arama zahmetinde bulunmadan su istemek, kimseyle temasa geçmeden mobil aplikasyonlarla her şeyin yapılacağını gördük. Rekabet ettiğimiz kişilerle artık turizm alanında da rekabetimizi dijitalleşme ile yapacağız. Uzun vadede artık turizmin geleceği de dijitalleşmede" diye konuştu.



Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!